Plagiat w Eurowizji! Niemiecka artystka kopiuje znaną piosenkę?

Niemiecka artystka, Levina wystąpiła w konkursie Eurowizji z piosenką pt. "Perfect Life". Pojawiły się spekulacje, że piosenka jest plagiatem "Titanum", którą wykonuje Sia.
Oglądając występ, cały czas miałam myśl z tyłu głowy, że słyszałam gdzieś tą piosenkę. Po wejściu na facebooka natknęłam się na post w jednej grupie, że piosenka jest podobno plagiatem.
Ja widzę łudzące podobieństwo, szczególnie z zwrotkach i początku piosenki. Tonacja jest inna, brzmienie oraz niektóre elementy są do siebie podobne, ale internauci znaleźli na to wyjaśnienie. [podobno] Piosenka Titanum, jak i Perfect Life została napisana przez tego samego kompozytora.

Niżej link do oryginalnych wykonań i do filmiku z porównaniem!

Refren z kolei kojarzy mi się z całkiem inną piosenką, ale kompletnie nie mogę znaleźć w głowie tytułu. Jeśli wam też się z czymś kojarzy piszcie!

A wy, co myślicie? Podobne? Czy Niemcy mają szansę powtórzyć sukces Leny Meyer-Landrut, która wygrała Eurowizję w 2010 roku?













3 komentarze:

  1. Refren jest 'plagiatem' skyscraper Demi Lovato.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie to się bardziej kojarzy z piosenką "Try everything" ze Zwierzogrodu, ale początek faktycznie pasuje do "Titanium" 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Do automatycznego znajdowania plagiatu najlepiej użyć programu ze strony www.antypalgiat.net

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.