Uczulenie na manicure hybrydowy. // Jakie są objawy? Jak go uniknąć? + Kabos Gelike

Uczulenie na lakiery hybrydowe to problem, który dotyka coraz więcej Polek. Jako, że sama przez nie przeszłam postanowiłam podzielić się z wami moimi doświadczeniami i zdobytymi informacjami.



Jakie są objawy uczulenia?

Reakcja alergiczna najczęściej objawia się opuchlizną skórek, bólem, pieczeniem czy swędzeniem. Mogą być widoczne bąble oraz drobne krostki. Uczulenie może pojawiać się nawet przy dotknięciu buteleczki z lakierem czy kontakcie przez rękawiczki.
Jednym z najpoważniejszych objawów jest onycholiza, czyli rozwarstwianie się płytki paznokcia oraz zmiana jego koloru. Objawia się bólem nie tylko paznokci, ale też palców i wymaga specjalistycznego leczenia.


Co zrobić, jeśli występują u mnie te objawy?

Przede wszystkim zdjąć hybrydy. Jeśli reakcja alergiczna nie jest jeszcze bardzo poważna, pomaga smarowanie maścią przeciwalergiczną - mi pomógł hydrokortyzon. Dobrze by było obciąć paznokcie i nie nakładać na nie lakieru ani odżywki. Jeśli uczulenie nie będzie znikać, należy wybrać się do dermatologa.

Co może spowodować alergię?

Jeśli korzystasz z lampy o słabej mocy 9-24w lub mostka może być to przyczyną. Lakier może nie być do końca utwardzony a lampa - mostek dodatkowo rozprasza światło. Najlepiej korzystać z lamp zabudowanych z płytką odbijającą światło na dole o mocy np. 36w.
Zalewanie skórek, aplikowanie zbyt grubych warstw lakierów również mogą uczulić.

Częstym powodem uczuleń jest alergia na konkretny składnik zawarty w lakierach czy też na firmę.
Jest wiele opini, że to po lakierach firmy Semilac czy Neonail występuję najwięcej uczuleń. Oczywiście lakiery każdej innej firmy mogą spowodować szkody. Aceton, cleaner czy primer również mogą spowodować nadwrażliwość.

Czy uczulenie może mi przejść z czasem?

To jest raczej mało prawdopodobne. Nie słyszałam jeszcze o takim przypadku wiec jest duża szansa, że jeśli ponownie spróbujecie zrobić paznokcie który wam zaszkodził ponownie wystąpi reakcja alergiczna,

Czy będę mogła jeszcze kiedykolwiek wykonać hybrydy?

Jest to możliwe. Istnieją firmy produkujące lakiery 5 free czy 3 free. Są to produkty, które nie zawierają szkodliwych składników najczęściej powodujących alergie. Najbezpieczniejszą firmą jest KABOS i jego linia GELIKE. Jeszcze nie słyszałam o uczuleniu na tą firmę. Po jakimś czasie można przejść na lakiery ich serii INFINI. Ja osobiście je polecam.

Po jakim czasie mogę ponownie zrobić paznokcie?

Najbezpieczniej jest odczekać ok 6 miesięcy zanim płytka odrośnie nam od nowa.

Czy muszę wymienić wszystkie produkty do paznokci, których do tej pory używałam?

Najlepiej wymienić pilniczki, nie używać starych lakierów które być może spowodowały uczulenie, lakiery oddać lub sprzedać a na ich miejsce kupić lakiery FREE o których już wspominałam.
Zamiast acetonu poleca się spiłowywać paznokcie pilniczkiem lub przy pomocy frezarki, a zamiast cleanera sprawdza się najzwyklejszy spirytus salicylowy.


JEŚLI WYSTĘPUJĄ U WAS JAKIEKOLWIEK NIEPOKOJĄCE OBJAWY NALEŻY OD RAZU ZDJĄĆ PAZNOKCIE I UDAĆ SIĘ DO DERMATOLOGA.

Jeśli macie jakiekolwiek pytania zawsze możecie pisać na instagramie lub w komentarzach - z chęcią odpowiem.:)

*** Zdjęcia pochodzą z internetu ***

7 komentarzy:

  1. Przygodę z hybrydami zaczęłyśmy jakieś 2 miesiące temu i na szczęście jak do tej pory nie miałyśmy żadnej alergii :) Mamy lampę 50 vat, ale przed nią miałyśmy tą 9 vatową :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nigdy nie miałam takiego problemu i mam nadzieję że nigdy mnie to nie spotka. Bardzo fajny post! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na szczęście też tak nigdy nie miałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie miałam jeszcze hybryd także takie problemy są dla mnie kompletnie obce, ale słyszałam, że takie uczulenie może się nawet pojawić dopiero po wielu miesiącach stosowania takich lakierów, a nie koniecznie od razu. Niestety skutki takiego uczulenia są straszne :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak było również w moim przypadku. Uczulenie pojawiło się po ok 7 miesiącach robienia paznokci.

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.